Gesprekshulp voor ontwikkelgesprekken
Voor SLB’ers, mentoren en docenten die het gesprek willen verdiepen
Groei begint bij reflectie. Studenten leren pas eigenaarschap nemen als zij stilstaan bij hun eigen ontwikkeling en hierop feedback ontvangen. Reflectiekaarten, gespreksstarters en feedbacktaal helpen om dit gesprek betekenisvol en positief te voeren.
De materialen in deze categorie bieden docenten praktische handvatten om met studenten (én ouders) in gesprek te gaan over hun ontwikkeling, op een manier die uitnodigt tot eigenaarschap en motivatie.
Voor SLB’ers, mentoren en docenten die het gesprek willen verdiepen
Positieve en motiverende feedback geven is een vak apart. Deze feedbacktaalkaarten helpen jou als docent om woorden te vinden die niet alleen helder zijn, maar ook ontwikkeling stimuleren. Geen vage complimenten of afvink-taal, maar concrete zinnen die leerlingen aanzetten tot reflectie, eigenaarschap en actie.
Deze reflectiekaartenset is speciaal ontwikkeld om studenten te ondersteunen bij het bewust stilstaan bij hun eigen leerproces. Iedere kaart bevat een korte, krachtige vraag die uitnodigt tot zelfinzicht en actie.