groeieigenwijzer
groeieigenwijzer
G
  • Home
  • Over mij
  • De Groeiwijzer
    • Visie en basis
    • Studievoortgang
    • Zichtbaar maken van leren en groei
    • BSA
    • Feedback, motivatie en studenten
  • Materialen
    • Signalering & Beslissing
    • Reflectie en gesprek
    • Zichtbaarheid en structuur
    • Beroepshouding en reflectie
    • Team en cultuur
  • Gouden weken
  • FAQ

Zelfregie is niet hetzelfde als: “zoek het maar uit”

Zelfregie. Een prachtig onderwijsdoel, zeker in het mbo. We willen studenten die zelfstandig keuzes maken, initiatief tonen, kunnen plannen, reflecteren en verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen leerproces.

Lees meer »

Motivatie in het licht van ontwikkelingsgericht opleiden

Motivatie. Een woord dat vaak valt in docentenkamers, studieloopbaangesprekken en studentbesprekingen. “Hij is niet gemotiveerd.” “Ze laat geen inzet zien.” “Het zit er wel in, maar het komt er niet uit.”

Lees meer »

Wat is feedback waard in ontwikkelingsgericht opleiden?

Feedback is misschien wel het meest gebruikte onderwijsmiddel. We geven het na opdrachten, tijdens stages, bij presentaties of in begeleidingsgesprekken. We hopen dat studenten ervan leren, hun gedrag aanpassen, of hun werk verbeteren.

Lees meer »

Wat als jouw student zichzelf overschat?

Waarom zelfoverschatting een kans is binnen ontwikkelingsgericht opleiden

Lees meer »

Wat als een student op een andere manier leert, hoe zit het dan met de leerdoelen?

Over Tom, leerdoelen en ontwikkelingsgericht beoordelen

Lees meer »
  • (1 / 1)
  • 1

Wil je niets missen?

Volg mij dan op Linkedin.

Groei eigenwijzer

 

Judith Peinemann

Onderwijskundig pedagoog

&

Specialist gedrag en leren 

 

 

Kan ik je op weg helpen? Stuur me een mail, ik kijk graag met je mee.

 

judith@groeieigenwijzer.nl

© 2025 Groei eigenwijzer