Over mij
“Onderwijs is voor mij pas geslaagd als studenten zich gezien voelen in wie ze zijn én in wie ze kunnen worden.”

"Soms overvalt het me even: hoe bijzonder het is dat ik dit werk mag doen."
Ik ben onderwijskundig pedagoog bij het ROC van Twente en werk dagelijks aan de vraag:
🔍 Hoe maken we onderwijs écht ondersteunend voor groei?
In mijn werk zie ik hoe snel het onderwijs gericht raakt op prestaties, cijfers en tempo. Maar wie werkt met jongeren, weet dat leren vaak geen rechte lijn is. Studenten hebben ruimte nodig om te oefenen, te zoeken, te vallen én weer op te staan.
Mijn passie ligt in het zien en versterken van ontwikkeling. Niet alleen bij studenten, maar ook bij de mensen om hen heen: docenten, begeleiders en onderwijsteams.
Daarom werk ik vanuit de principes van ontwikkelingsgericht opleiden, met De Groeiwijzer als fundament.
Bij het ROC van Twente ondersteun ik teams in het:
-
opbouwen van een pedagogisch sterke leeromgeving,
-
ontwikkelen van begeleidingsvaardigheden,
-
en creëren van samenhang tussen les, begeleiding en teamcultuur.
Wat mijn aanpak kenmerkt?
Ik verbind pedagogische en wetenschappelijke inzichten aan de dagelijkse onderwijspraktijk en vertaal die naar concrete werkvormen, gesprekken en interventies die doen wat ze moeten doen: studenten ondersteunen in wie ze zijn, én in wie ze aan het worden zijn. Als onderwijskundig pedagoog kijk ik niet alleen hoe we iets doen, maar vooral waarom
Onderwijs dat ruimte maakt voor groei, vraagt om mensen die dat bewust organiseren.
Dáár draag ik graag aan bij.
Ik heb zelf meer dan 12 jaar voor de klas gestaan en weet hoe complex én mooi het werk van een docent is. Die ervaring vormt nog steeds de basis van mijn werk als onderwijskundig pedagoog. Het helpt me om niet alleen te denken in beleid of theorie, maar juist in de dagelijkse praktijk van de docent. Daardoor zie ik ook hoeveel kracht er schuilt in pedagogisch vakmanschap.